Vraag & Antwoord bij reserveren en abonnementen

Lukt het niet om een baan te reserveren of een lidmaatschap af te sluiten? Kijk dan eerst of je vraag hier bij staat:

staat jouw vraag er niet bij? mail: [email protected] 
INLOGGEN / ACCOUNT AANMAKEN
  • Om een lidmaatschap (=abonnement) af te sluiten en om een baan te reserveren heb je een account nodig. Dit is in 2 minuutjes geregeld:
  • Hoe kan ik inloggen?
    • klik hier en maak eerst een account aan
  • Welke persoonsgegevens heb ik nodig om een account aan te maken?
    • naam
    • telefoonnummer
    • mailadres
  • Ik ben mijn wachtwoord vergeten
    • klik hier, vul je gebruikersnaam in en klik op "wachtwoord vergeten" om vervolgens het wachtwoord per mail te ontvangen
  • Ik ben mijn gebruikersnaam vergeten
    • vraag hier per mail je gebruikersnaam op of bel naar: 013-5051138

 

RESERVEREN algemeen
  • Hoe kan ik een baan reserveren en moet ik lid worden?
    • Reserveren gaat online nadat je een account hebt aangemaakt. Een lidmaatschap afsluiten is mogelijk maar geen vereiste
    • Maak een account aan en log in (1 account is genoeg als niemand verder lid is)
    • Het startscherm geeft het baanschema aan; je kunt midden bovenaan selecteren of je "alle banen" of alleen het baanoverzicht van 1 sport wilt zien
    • Je kunt vervolgens tot 7 dagen (vanaf 8:00) vooruit een dag selecteren (gebruik de pijltjes naast de datum) en klikken op een tijdstip naar keuze
    • Vervolgens kun je de eindtijd aanpassen (pijltje naast "eindtijd")
    • Geef aan met welke spelers(s) je gaat spelen of selecteer "speler is geen lid", bij padel zijn 4 spelers verplicht om in te vullen
    • Geef aan hoeveel rackets je erbij wilt huren (ballen zitten er automatisch bij)
    • Klik op "bevestigen" en betaal via IDEAL binnen 5 minuten
  • Ik ben lid maar moet toch betalen voor mijn reservering?
    • Zie onderwerp: lidmaatschap
  • Hoe lang en/of hoe vaak mag ik een baan reserveren?
    • Je kunt maximaal een baan voor 1,5 uur reserveren
    • Je mag in 1 week maximaal 2x op maandag tm donderdag na 19:00 een reservering hebben staan. Daarnaast mag je doordeweeks voor 19:00 en op vrijdag, zaterdag en zondag een reservering hebben staan
  • Ik kan mijn medespeler(s) niet vinden bij het reserveren?
    • Gebruik bij het zoeken naar je medespeler(s) alleen de voornaam of alleen de achternaam. Een "spatie" kun je namelijk niet gebruiken bij het zoeken naar namen!
    • Als je medespelers geen account hebben dan vul je gewoon "geen lid" in.
RESERVEREN padel
  • Kan ik ook voor 2 personen reserveren?
    • Ja, maar alleen doordeweeks tot 19:00 en in het weekend.
    • Als er 1 lid is dan vul je 1x het lid in en 1x "speler is geen lid" en vul je de spelers 3 en 4 aan door "3epadel" en/of "4epadel" te selecteren (je betaald dan geen baanhuur voor nr 3 en nr 4).
    • Als je allebei lid bent dan vul je de spelers 3 en 4 aan door "3epadel" en/of "4epadel" te selecteren (je betaald dan geen baanhuur voor nr 3 en nr 4).
ANNULEREN
  • Kan ik mijn reservering kosteloos cancelen?
    • Ja, mits je dat meer dan 4 uur voor het tijdstip van de gereserveerde speeltijd doet; indien je betaald hebt voor de reservering dan krijg je dat als saldo-tegoed op je account voor een toekomstige reservering.
  • Krijg ik mijn betaalde reserveringskosten terug als het door weersomstandigheden niet door kan gaan?
    • Ja, in geval de buitenbanen niet bespeelbaar zijn of het te slecht weer is om te spelen dan krijg je de gemaakte kosten terug in de vorm van een saldo-tegoed (bruikbaar voor een nieuwe reservering). Meldt dit wel altijd even per mail, zodat het tegoed op jouw account bijgezet kan worden (mail naar [email protected])
  • Krijg ik mijn betaalde reserveringskosten terug als het door een calamiteit niet door kan gaan?
    • We gaan ervanuit dat er geen misbruik wordt gemaakt van deze optie en je krijgt dan de gemaakte kosten terug in de vorm van een saldo-tegoed (bruikbaar voor een nieuwe reservering). Meldt dit wel altijd even per mail, zodat het tegoed op jouw account bijgezet kan worden (mail naar [email protected])
LIDMAATSCHAP
  • Waarom zou ik kiezen voor een lidmaatschap?
    • Je kunt per sportsoort lid worden voor 1, 2, 3, 6 of 12 maanden. Of je kunt kiezen voor meerdere sporten tegelijk. Voor de sportsoort waar je lid voor bent hoef je dan jouw deel van de baanhuur niet meer te betalen (uitzondering voor indoor padelbanen: in de winterperiode betaal je 50% van de baanhuur). De baanhuur wordt gedeeld door het aantal personen dat je opgeeft. Daarnaast kunnen leden gratis meedoen met clubkampioenschappen en interne competities.
  • Hoe kan ik een lidmaatschap afsluiten?
    • Maak eerst een account aan als je dat nog niet hebt en log dan in
    • Klik op "mijn account"
    • Scroll naar beneden naar "Abonnements- en sportdetails"
    • Klik op "Verleng of koop nieuw abonnement via IDEAL"
    • Klik op het "v" tekentje achter "Abonnement"
    • Kies het gewenste abonnement en rond af via IDEAL.
  • Ik ben lid en moet toch betalen?
    • Mogelijke oorzaken;
      • Je hebt meerdere accounts. Een lidmaatschap kan maar aan 1 account gekoppeld zijn. Als je twijfelt hierover kun je contact opnemen met Hilten
      • Je hebt geen geldig lidmaatschap hebt voor de sportsoort waarvoor je reserveert
      • Het lidmaatschap is verlopen
      • Je moet betalen voor de persoon of personen waarmee je gaat sporten die geen lid zijn
      • Je reserveert een indoor padelbaan in de periode oktober tm maart (is met toeslag)
  • Wanneer is de startdatum van mijn lidmaatschap?
    • Direct na het betalen van een gekozen lidmaatschap gaat de periode in. Je kunt dan gelijk daarna reserveren
  • Wanneer is de einddatum van mijn lidmaatschap?
    • De einddatum kun je zien door eerst te loggen, dan naar "mijn account" en vervolgens naar je abonnement te scrollen. De einddatum staat tussen ( ) erachter en als je klikt op je abonnement zie je ook de einddatum
  • Hoeveel reserveringen mag ik hebben staan per week?
    • Maandag t/m vrijdag na 19:00 mag je per sport max 2 reserveringen per week hebben en max 1 per avond
    • Daarnaast mag je doordeweeks tot 19:00 en in het weekend max 1 reservering per dag hebben
VERLICHTING
  • Wanneer gaat de baanverlichting aan/uit?
    • 5 minuten voor aanvang gaat de baanverlichting automatisch aan
    • 15 minuten na de (laatste) reservering gaat de baanverlichting automatisch uit (ook als je dan niet van de baan bent!)
    • de outdoor gravel tennisbanen en het beachveld zijn NIET verlicht
BEREIKBAARHEID PADELHAL, SQUASHHAL EN TOILETTEN
  • Hoe kan ik indoor padellen, squashen of naar het toilet als de horeca (voordeur) gesloten is?
    • Loop naar de enkele loopdeur van de padelhal, aan de achterzijde van het gebouw (bij de buitenbanen. Als je een actieve reservering hebt staan kun je via jouw baanreserveren account het elektronische slot van de loopdeur van de padelhal openen. Druk op de knop met "deur open" bovenaan op de pagina, let wel op dat je de mobiele versie gebruikt van jouw baanreserveren account. Sluit aub de deur weer na afloop.
FOUTMELDINGEN
  • Ik krijg een foutmelding; wat gaat er mis? (foutmeldingen staan eerst op numerieke en daarna op alfabetische volgorde)
    • "[34b] Helaas is deze reservering niet mogelijk, want hierdoor ontstaan er onbruikbare periodes in de planning. Er moet minimaal 60 minuten tussen reserveringen in het schema zitten of aansluitend zijn op andere reserveringen."
      • Oorzaak: Je probeert een reservering te maken die er voor zorgt dat er een blok van een half uur overblijft in het schema.
      • Uitleg: om de banen zo efficient mogelijk te vullen en zoveel mogelijk spelers te laten spelen mogen er geen onreserveerbare blokken van 30 minuten overblijven.
      • Oplossing: verplaats, verkort of verleng  je reservering. Als dit niet mogelijk is dan kun je contact opnemen met Hilten (013-5051138)
    • "[79] U kan niet meer zelf reserveren omdat uw puntensaldo 0 is. Neem contact op met de receptie!"
      • Oorzaak: Je bent lid en hebt te vaak een reserering weer geannuleerd.
      • Uitleg: Om te voorkomen dat dit te vaak gebeurt en er daardoor onnodig banen (op het laatste moment) leeg blijven liggen zit  er een maximum annuleringen ingebouwd in het systeem.
      • Oplossing: Laat je tijdelijke blokkade opheffen door dit te melden aan Hilten (bel of mail)
    • "[266] deze reservering is in strijd met onze reserveringsregels 2 max 1 primetime reservering op maandag t/m donderdag tussen 19:00 en 22:00"
      • Oorzaak: Je hebt al het maximum van 2 reserveringen staan in dezelfde week op maandag t/m vrijdag na 19:00.
      • Uitleg: Om te voorkomen dat slechts enkele spelers de meest gewilde tijden te vaak benutten is deze regel ingesteld. Daardoor kunnen er meer spelers terecht op onze banen.
      • Oplossing: Maak een reservering doordeweeks vóór 19 uur of in het weekend.
    • "De padelbanen buiten zijn doordeweeks na 18:15 te reserveren in de volgende tijdsblokken: 18:15-19:30, 19:30-20:45, 20:45-22:00"
      • Oorzaak: Je probeert doordeweeks na 18:15 een padelbaan buiten te reserveren die niet voldoet aan de lengte van de vaste blokken.
      • Uitleg: Door met de vaste blokken te werken in de populaire avonduren is het mogelijk om 3 blokken van 5 kwartier aan te bieden. Er is namelijk veel vraag naar een speeltijd die langer is dan 1 uur. Het laatste blok (20:45 tot 22:00) is in de praktijk zelfs 1,5 uur, aangezien de verlichting pas uitgaat om 22:15.
      • Oplossing: Maak na 18:15 doordeweeks alleen een reservering op de outdoorpadelbanen die voldoet aan zowel de vaste starttijd als vaste eindtijd (moet je handmatig instellen!). De tijdsblokken zijn: 18:15 tot 19:30, 19:30 tot 20:45 en 20:45 tot 22:00.

 

    • "De padelbanen binnen zijn doordeweeks na 19:00 te reserveren in de volgende tijdsblokken: 19:00-20:15, 20:15-21:30, 21:30 tot 23:00"
        • Oorzaak: Je probeert doordeweeks na 19:00 een padelbaan binnen te reserveren die niet voldoet aan de lengte van de vaste blokken.
        • Uitleg: Door met de vaste blokken te werken in de populaire avonduren is het mogelijk om 2 blokken van 5 kwartier en 1 blok van 1,5 uur aan te bieden. Er is namelijk veel vraag naar een speeltijd die langer is dan 1 uur. 
        • Oplossing: Maak na 19:00 doordeweeks alleen een reservering op de indoor padelbanen die voldoet aan zowel de vaste starttijd als vaste eindtijd (moet je handmatig instellen!). De tijdsblokken zijn: 19:00 tot 20:15, 20:15 tot 21:30 en 21:30 tot 23:00.
    • "U moet voor deze tijd met minstens met 4 spelers." (alleen bij padel)
      • Oorzaak: Je probeert een padelbaan te reserveren voor 1, 2 of 3 personen. 
      • Uitleg: Je moet doordeweeks na 19:00 met 4 personen zijn, om zoveel mogelijk spelers op de drukbezette padelbanen te kunnen laten spelen.
      • Als je wel met 4 personen bent dan moet je ook altijd 3 medespelers en/of "speler is geen lid" selecteren.
      • Als je met minder dan 4 personen bent;
        • Oplossing 1; doordeweeks na 19:00: zoek spelers erbij. 
        • Oplossing 2; doordeweeks overdag en weekend: kijk op deze hulppagina bij "reserveren padel")